Sunday, March 24

ambang pergakhiran zaman matrikulasi

sekarang dah 24/march/2013 dan program matrik will be finish around the corner. semakin hari semakin berdebar untuk menghadapai peperiksaan yang terakhir yang menentukan universiti mana akan diperolehi dan berdebar untuk meneruskan kehidupan yang lebih mencabar sebagai seorang yang dewasa dan menempuhi kehidupan yang mendatang sebagai seorang pelajar dan akan berkerjaya insyallah suatu hari nanti.

 hari jumaat yang lepas, program mentor mentee yang terakhir dijalan kan. disitulah sesi yang terakhir untuk bertemu dengan puan azma selaku mentor kepada praktikum a1p4 dan selaku mama kami dimatrik. beliau banyak membantu kami terutamanye dalam masalah yg berlaku didalam praktikum aku.. hah, berbalik pada cerita asal iaitu hari jumaat lepas, puan azma meminta setiap ahli praktikum untuk menceritakan kenangan yang gembira yang berlaku sepanjang tinggal diKMNS. ketika itu banyak cerita dikongsikan bersama terutamanye NAZ dan BUKIT menceritakan banyak kenangan praktikum kami. baru aku tersedar bahawa banyak kenangan kami satu praktikum bersama padahal dalam fikiran aku menyatakankan kitorang even satu praktikum kadang kala tidak bersatu hati, kadangkala berlaku perselisahan faham, pergaduhan, kata mengata antara satu sama lain and saling membenci antara satu sama lain. disaat itulah aku bangga dapat belajar nilai seorang kawan disamping dapat menambah kenangan walaupun kenangan itu menyakitkan hati atau menggembirakan hati aku.


sejak akhir ini aku sentiasa mengira setiap hari,jam,minit dan saat yang masih ada untuk menambahkan kenangan aku dimatrikulasi disamping berkongsi kenangan bersama kawan kawan walaupun sebelum ini kitorang tidak rapat. tapi malangnya minggu ini terjadi peristiwa yang paling aku benci dan tersangat tak suka.. aku dah bersungguh-sungguh untuk mengajar dan membantu dalam mata pelajaran perniagaan tetapi oengorbanan aku macam sampah dan tidak diendahkan. if korang rasa korang tanak aku ajar, korang boleh cakap depan depan dekat aku and korang ada  si WANA tu. dye kan 4flat and boleh ajar korang and lagi pon korang kan sesama perempuan lagi senang berkomunikasi kan.aku jenis yang susah nak maafkan orang dan aku jenis yg pendendam. setiap apa yang jahat yang orang buat dekat aku akan aku ingat sampai bila-bila. mybe aku takan balas perbuatan korang tapi akan ada orang lain yg buad dekat korang sama macam korang buad dekat aku.kalau ikutkan hati memang aku nak campak je skema jawapan kbk tu dekat muka perempuan tu sebab hormat aku dekat perempuan tu dah tak ada. dah lah dye minta aku ajar and bantu dye tapi dye boleh buad macam dekat aku. sorry la wana kalau lepas ni aku akan maki kau direct depan muka kau okay.